SCHEILING AUTÓJAVÍTÓ BT.

Fotóalbum

Igyekeztünk összegyűjteni a "legérdekesebb" alkatrészek meghibásodásait!

Törött kuplungszerkezet

A képen egy törött kuplungszerkezet látszik, amit csak a rugólapok tartanak egyben. A kuplungtárcsa túlzott mértékben elkopott és ennek okán többször felmelegítette a szerkezetet. A melegedés hatására hajszálrepedések keletkeztek, ami később a szerkezet eltörését okozta.

Törött vezérműtengely

Egy szelep elhajlott a motorban és ezért megakadt a vezérmű tengely és eltörött, valamint elszakadt a vezérműszíj is. Talán ez az egyik legkellemetlenebb hiba, ami előfordulhat egy motorban.

Rozsdás féktárcsa

Ez a jelenség főleg akkor alakul ki, ha nem használjuk eleget a gépjárművet és a féktárcsán lerakódott rozsdát fékbetétjeink nem tudják lekoptatni. A rozsda szépen lassan mélyen beleeszi magát a féktárcsa anyagába és gátolja a tapadást. A tárcsát a legtöbb esetben nem lehet javítani, cserélni kell! Hibajelenség: A fék nem fog kellőképpen, vagy a gépkocsi fékezéskor egyik irányba elhúz.
Ha fékeink nem fognak megfelelően vagy nem egyforma az egy tengelyen lévő kerekek fékereje, akkor könnyen kicsúszhatunk rosszabb esetben megpördülhetünk az úton!

Termosztát vízfolyás

A képen jól látható, hogy a termosztát ház melett kicsapódott a fagyálló. A hiba elhárításához meg kell bontani a vezérművet és ki kell cserélni a termosztátház tömítést.
Hibajelenség: A hűtővíztartályból a víz fogy, esetleg vízcsepegés látható a motor alatt.

Elhajlott szelep

Egy elhajolt szelep látszik a képen. Az elhajlás oka egy vezérmű szakadás volt. A vezérműszíj elszakadt, mert nem volt időben kicserélve és elöregedett. Ennek következtében a felfele haladó dugattyú a még nem záródó szelepet elhajtotta. A kár több százezer forint, ami megelőzhető lett volna néhány tízezer forintos vezérmű cserével.

Elszakadt vezérműszíj

A feljebb látható szelep elhajlásának az oka, ennek a szíjnak az elszakadása. A képen látható, hogy a szíjon lévő fogak leszakadtak. Egy időben elvégzett vezérmű garnitúra cserével ez megelőzhető lett volna!

Lengőkarszilent kiszakadva

A futómű egyik alkatrésze a lengőkar, ami felel a gépjármű stabilitásáért és menettulajdonságaiért. A képen látható szilentblokk kiszakadását az elöregedés okozta.
Hibajelenség: a futóműtől erős kopogó hang, bizonytalan irányítás.

Fogaskoszorú

A fogaskoszorú fogai elkoptak (ledarálódtak). A hibát az okozta, hogy az indítómotor fogaskereke nem igazodott visssza a helyére időben.
Hibajelenség: Indításkor a motor nem forgat csak recsegő hangot hallat.

Megszorult féknyereg

A dugattyút védő porvédő gumi elszakad, így víz került a dugattyúház falára ami berozsdásodott és ennek következtében megakadályozta a dugattyú szabad mozgását.
Hibajelenség: a gépkocsi fékezéskor egyik irányba elhúz.

Vízpumpa folyás

A idő múlásával a vízpumpa tömítése elöregszik, megkopik és már nem tömít rendesen. A pumpa meghibásodása először vízfogyást eredményez, majd később hangolt is kelt a motorban. Amennyiben a hibát nem korrigáljuk, abban az esetben vezérmű szakadásra is számíthatunk!
Hibajelenség: A hűtővíztartályból a víz fogy, esetleg vízcsepegés látható a motor alatt. A motorból karistoló – zörgő hangot lehet hallani.
Copyright © 2023 Scheiling Autójavító Bt. Design by Equionia
Scroll to top