Kérdezzen tőlünk és igyekszünk kielégítő válaszokat adni!

Az érdekesebb, többször előforduló kérdéseket megosszuk a többi olvasóval is! Kérdéseikre nem mindig tudunk azonnal válaszolni, de minden kérdés megválaszolásra kerül. Türelmüket kérjük!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

30 thoughts on “Dr. Autó

  1. Tisztelt Scheiling Bt!
    1999-es évjáratú Vectrám fedélzeti kompjútere féklámpa ellenőrzést jelez.
    A probléma pedig abban nyilvánul meg, hogy a féklámpa csak akkor ég, ha a gyújtás is rajta van. Mi lehet a probléma?

    Továbbá az olajszint a nívópálca szerint megfelelő szinten van, de a kompjúter olajszint ellenőrzést is előír.
    Az olaj+olajszűrő most lett lecserélve, azóta folyamatos kiírja a hibaüzenetet. Le kellene “nullázni” valamit a kompjúterben?

    Előre is köszönöm válaszát!

    1. Tisztelt Laci!

      A fék visszajelző lámpa világítása esetén meg kell vizsgálni a következőket:
      – Féklámpa izzók
      – Fékpedál kapcsoló (Főleg Skoda hiba)
      – Fékbetétek vastagsága (esetleg elszakadt a kopásjelző)
      – Fékfolyadék szint

      Megjegyzem, a féklámpának nem kell gyújtás nélkül világítania, tehát normálisnak monható, ha csak gyújtással gyullad ki. Én nem találok ebben kifogásolni valót!

      Olajszint:
      Az újabb gépkocsikban vagy egy belső számláló, ami egy bizonyos kilométer után figyelmeztet az olajcserére (pl.: 15.000 Km). Amikor az szervízjel (INSP – OIL) jelez, akkor el kell vinni a gépkocsit szervizbe. A szerviz után a nullázzák ezt a számlálót és újra indul. Amennyibe nem lett nullázva, nullázni kell.

      Egyes típusokon be van építve olajszint visszajelző, ennek meghibásodása esetén is jelezheti a műszer, hogy alacsony az olajszint.

  2. Tisztelt tanácsadó! Van egy Fiat Uno típusú személyautóm! benzines. most cseréltettem gyertyákat benn, mert az alapjárattal voltak gondok viszont menet közben ( amíg nem cseréltettem ki a gyertyákat,) nem rángatott gyorsításnál! most mióta kicseréltettem őket, gyorsításnál rángat az autó! mi lehet a hiba?
    válaszát előre is köszönöm

    1. Tisztelt Balázs!

      Elképzelhető, hogy rossz hő értékű gyertyák lettek beépítve a gépkocsiba. A gyertya falán egy betűk és számok kombinációjából előállított kód van. Olyan gyertyát kell a motorba helyezni, ami bele való. Az üzletekben a motorszám alapján tudnak megfelelő gyertyát adni Önnek.

      Minden típuson (NGK, Beru, Champion, Bosch) megvan, hogy milyen kóddal kell rendelkeznie. Javaslom ellenőrizze a hőértéket és ha eltérő, akkor cserélje ki gyertyáit megfelelőre.

  3. Tiszteletem!Egy Skoda Felicia 1.3 mpi 1999-es évjárat.Menet közben ha a motor már kellőképpen bemelegedett elkezd rángatni ami nagyon idegesítő.Néha alapjáraton lefúllad és alig lehet újraindítani,várni kell egy pár percet mire nagy nehezen beindul.Lehet a hiba oka a sortafó,vagy valami más?

    1. Tisztelt T. András!

      Trafó hibánál általában 3 hengeres a gépkocsi, tehát egyáltalán nem egy az egyik henger. A kipufogón is „dühögő” hangot lehet hallani.

      Ami hiba szokott lenni az a főtengely helyzetérzékelő, de ennek cseréje előtt érdemes megvizsgáltatni a gépkocsi többi érzékelőjét.

      Ha gondolja átnézzük Önnek és csak, akkor kell fizetni ha a hibát megoldottuk!

  4. Tisztelt Scheiling Bt! 2004-es Volvo V50-es 2literes diesel gépkocsim van. Kb. fél éve időnként rángatózás jelentkezett, főleg alacsony sebeségnél. Nyáron ez sürübbé vált, emiatt elvittem szakszervizbe. Akkor a magasnyomásu pumpa meghibásodását észlelték és cseréjét javasolták. A Volvonál csak az egész blokkot lehet kicserélni, ennek ára 310.000 Ft. Anyagi okokból elhalasztottam a cserét. Októberben egyik reggel nehezen indult, majd ez tartossá vált.Amikor a szaszervizbe értem már traktor hangja volt a motornak. Több meghibásodást észleltek: EGR szelep, magsanyomásu pumpa, akku gyenge és elfáradt . Ezeket mind kicserélték, illetve a gázolajszüröt is. Szerviz ára: 450.000 Ft. Azóta hideg inditásnál kb. 3-4 percig egy furcsa hangot hallok a motorból, majd ez megszünik és minden OK, viszont gázolásnál szürkés füstöt áraszt a kipufogó, ami eddig nem volt.És nagyon büdös…
    A kötelezö szerviz márciúsban volt, ekkor történt az olajcsere is, meg mindencsere ami ekkor kell. Jelenleg 72.000 km van benne. Kissé félek már a szakszerviztöl. Mit tegyek? Mi lehet az oka?
    Köszönettel,
    L.Sándor

    1. Tisztelt L.Sándor!

      A szakszervizeknek van pontosan a gépkocsihoz való kiolvasó műszerük, Ők tudják a legpontosabb diagnosztikát elvégezni a gépkocsin (ha értenek hozzá).

      A jelenségre nem tudok magyarázatot adni, a rángatás oka valóban lehetett a magasnyomású pumpa hibája.

      A füst normális gázadásnál, még az új dízel gépkocsikon is. Szerintem ezzel különösebben nem kell foglalkozni. Esetleg meg kellene próbálni másik benzinkúton tankolni, hátha az üzemanyagban volt valami, ami a „büdös” szagot okozta.

      Esetleg nézesse meg másik szakszervizzel a gépkocsit. Több szem többet lát alapon.

  5. 1.6 VW 1302S Bogaram van, a hibajelenség a következő: a motor beindítása után egy kattogó hang hallatszik ami a fordulatszámmal emelkedik, de nem teljesen szabályos ritmusú. Magasabb fordulatszámon vagy megszűnik, de az is lehet ,hogy már elnyomja a motor hangja. Ha a gyújtáselosztóról leveszem a kábeleket egyenként, akkor az egyik hengernél nem nagyon változik a motor járása, a többinél igen. Szikra mindegyiknél van. Ez lehet gyertya,vagy valami komolyabb probléma?

    Tisztelettel: v. csaba

    1. Tisztelt V. csaba!

      A kattogásra sajnos látatlanban nem tudok semmit mondani. Esetleg meg kellene nézni, hogy a hővédő lemezek a helyén vannak-e, illetve nincsenek-e lelazulva.

      Ha lehúzza a gyújtáskábeleket egyenként, akkor nagyjából azonos mértékben kell a motor fordulatszámának megváltozni. Ha nem változik a lehúzásra a fordulat, akkor lehet hibás a gyújtókábel, gyertya, osztófej adott szegmense. Ami még előfordulhat az a súlyosabb hiba, az adott hengerben nincs kompresszió (gyűrő, szelep).

      Mindenképpen meg kell vizsgálni a gépkocsit.

  6. Tisztelt Tanácsadó!

    1.0 12v opel corsa b world cup típusú autóm van.idén 10 éves.néhány hónapja nehezen indul meleg motornál,és néha útközben kigyullad a motorelektronoka hiba visszajelzője!elvittem egy hivatalos opel márkakereskedésbe hogy nézzék meg mi lehet a problémája de nem találtak semmit.az az idegesítő az egész dologban hogy ha ki is gyullad ,pár órát áll a kocsi és a következő indításkor már nem is világít a hibavisszajelző.és így tovább ……. mindig attól rettegek mikor gyullad fel újra az kis sárga lámpa…Válaszát is előre köszönöm! üdvözlettel János

    1. Tisztelt Sz. János!

      Az ilyen időszakos kigyulladásokat lambda szonda hiba szokta előidézni. Akkor kellene megvizsgáltatni a gépkocsit, amikor kigyullad a lámpa. A hibatár kiolvasása után esetleg lehetnek eltárolt hibák, amit támpontot adhatnak.

      Ha Opel szerviz tanácstalan volt, akkor sok mi sem tudunk sokkal okosabbat mondani, de mivel nekik nincs idejük túl sok időt szánni a problémára, ezért nálunk talán több az esély a hiba feltárására. Akkor kell kiolvasni a hibát, amikor világít a lámpa.

      Jöjjön el hozzánk és ránézünk mi is hátha tudunk okosat mondani.

  7. Toyota Corolla 2001 (katalizátos, injektor)

    A kocsi (hidegen) határozottabb gázadásanál bakkecskét játszik (rángat), ami kb. 10 km megtétele után eltűnik. A probléma azóta van, amitóta meghalt az akksi és be lett tolva a kocsi 2. sebességfokoztaban. A fedélzeti számítógép szerint a fogyasztás is megnőtt egy kissé.
    Válaszát előre is köszönöm!
    Attila

    1. Tisztelt T. Attila!

      A gépkocsi berántásakor ritkán de előfordul, hogy átugrik a vezérmű. Ekkor szokott jó esetben furcsán járni a gépkocsi. Rosszabb esetben többet be sem indul. Ha erőtlenebb lett és néha durran is, akkor valószínű ez a hiba. Hozzáteszem, ez nagyon ritka.

      Az akkumulátor csere miatt nem hiszem, hogy bármilyen probléma lehet.

      Ellenőrizni kellene a lambda szonda működését, a vízhőfok jeladót és a kipufogógáz összetételét. Valószínű üzemanyag ellátási probléma lesz, de ennél többet nem tudok mondani.

      Köszönjük hogy érdeklődött!

  8. 1995 ös 1,6 16 szelepes ecotec motru astrám van,megszeretném kérdezni,hogy milyen tipusu gyertya jár pontosan bele és mitől lehet menetközben,ritkán egy egy nagy rángatás hirtelen ami magától el is múlik,másképp nagyon jól megy az autó.Köszönöm szépen.

    1. Tisztelt S. Szilárd!

      Astráknál visszatérő hiba az EGR szelep hiba. De ameddig nem gyullad ki a motorhibát jelző lámpa addig nem kell vele foglalkozni. Esetleg ez okozhatja, de lehet üzemanyag ellátási probléma is.

      Gyertya (X16XEL morotkódhoz):
      Bosch: FR8LDCU
      Beru: 14FLR-8LDUX
      Champion: RC10DMC
      NGK: BKR6EK

  9. fiat punto 1995 55s 1.1 cm sziasztok lenne egy kérdésem az mitöl lehet hogy a kipufogo vissza durog, ki lett cerélve a kipufogorendszer meg a gyujto trafo is mind a kettö , de még mindig azt csinálja!esetleg nem lehet hogy valamelyik gyertyakábel a hibás? válaszotokat elöre is köszönöm!!!

    1. Tisztelt S. Jozsef!

      A durrogás okai lehetnek:
      – gyújtás nincs megfelelően beállítva
      – forgóelosztó probléma esetleg (mechaniku hiba)
      – túl dús a keverék
      – túlságosan nyitott a kipufogó (nincs megfelelő fojtás)
      – nem működik az egyik henger (gyertya, kábel)

      Ezzel ellenőrzésével kell kezdeni minden esetre.

      Remélem tudtunk támpontot adni.

  10. Tisztelt Uram!
    Apel Astra 1.4 1994 évjáratú, gépkocsim van és a következő hiba lépett fel az utóbbi időben. Elindulás követően – hideg motorral – kb. 50-500 méter megtétele után a jármű leáll. Kb. 10-20 mp. után a járműt újra lehet indítani majd ismét lehet vele menni egy kicsit ezután megint leáll. Kb. 5-6 leállás után a jármű már rendesen használható.
    Kipróbáltam a járművel azt, hogy beindítottam – persze teljesen hideg motorról beszélek – hagytam melegedni a motort hogy elérje az üzemi hőmérséklet környékét , majd ezután indultam el, és ekkor már kifogástalanul működött a jármű.
    Meleg motornál a jármű használható, de a bemelegedési szakaszban szinte mindig leáll. Vajon mi lehet a hibája ?

    Előre is köszönöm megtisztelő szakértésüket.

    1. Tisztelt Funsek Szilárd!

      A hiba igen furfangos. Javasolnám ellenőriztetni a vízhőfok jeladót és az üzemanyag nyomást. A vízhőfok jeladó felelős a hideg állapotban lévő dúsításért, de nem jellemző, hogy a gépkocsi megáll. Az üzemagyak szivattyút is ellenőrizni kellene, elképzelhető, hogy hidegen megszorul, melegebb állapotban viszont már működi. Ami még problémát szokott okozni és leálláshoz vezet, az a gyújtás vezérlő modul, ami a gyújtás trafó alatt van.

      A hiba elég sokrétű lehet, de mi ezen alkatrészek ellenőrzésével kezdenénk. Ha gondolja, hozza be hozzánk a gépkocsit és megvizsgáljuk.

      Köszönjük érdeklődését!

  11. Kérdésem az lenne,hogy kb mennyi az opel corsa 1,2 2003-as megengedett olaj fogyasztása.Az esetemben kb 8deci körül van/1000km.De ha pályán használom ez nő.
    Mi lehet a baja.

    Előre is köszönöm válaszukat.

    Janek

    1. Tisztelt Oláh János!

      Sajnos konstrukciós hibáról van szó, amit az Opel nem ver nagy dobra. A gyári olajfogyasztás 0.8l/100km. Amennyiben a gépkocsi ennél többet fogyaszt, a motorolajat adalékolni kell. Wyns adalékot szoktuk használni ebben az esetben. Némileg csökkent az olajfogyasztást.

      Üdvözlettel:
      Scheiling bt.

  12. Tisztelt Tanácsadó!

    1,2-es (3 hengeres)Skoda Fabiám lassan öt éves lesz. Néhány hónapja indításkor csak a második vagy harmadik gyújtásra indul. Akkor megnézettem, mert az akumulátorra gondolta. Azt mondták, hogy azzal és a gyertyákkal semmi hiba. Mostanában menet közben ha nem egyenletesen nyomom a gázt, hanem gyorsítani szeretnék akkor rángat az autó. Ez a rángatás egyre zavaróbb és és egyre gyakoribb. Kérdésem, hogy az üzemanyag adagolás körül lehet a hiba? Milyen alkatrészt kell cserélni? Válaszát előre is köszönöm üdvözlettel Tünde

    1. Tisztelt M. Tünde!

      A hiba lehet gyújtásból fakadó és üzemanyag ellátási is. Mindenképp meg kell vizsgáltatni a gépkocsit. Ha az üzemanyag nyomás nem megfelelő, akkor az üzemanyag szivattyút kell cserélni. Az elégtelen nyomás okozhat rángatást.

      Hozzáteszem, hogy helytelen időben történő és elégtelen gyújtás, is okozhat hasonló hibát.

      Ha a hiba folyamatosan fennáll, akkor az alkatrészek tesztelésével kiszűrhető.

      Köszönjük, érdeklődését!

  13. Tiszteletem.

    Egy 2,0-os benzines Toyota Celica gk-m van.
    A Probléma a következő alapjáraton csak 3 henger megy de ha 1500 2000 rpm fölé viszem a fordulatot akkor már jár mind a 4 henger, és utánna már gond nélkül üzemel.Mi lehet a gond?Befecskendezőrendszer?

    Köszönm Válaszát

    1. Tisztelt I. László
      Toyota Celica 1988!

      Önnek is csak azt tudom ajánlani, hogy vizsgáltassa meg a szekunder gyújtó áramkört (gyújtótrafótól a gyertyáig: trafó, gyertyakábel, gyertya).

      A befecskendezést a gyertya megvizsgálása után meg lehet állapítani (van vagy nincs), a gyertya pólusainak állapotából. Áramellátást is meg lehet nézni egy próbalámpával az összes elektromos csatlakozó megbontása után (csak az injektorokon). Ezt nem látom indokoltnak, mert csak alacsony fordulaton nem üzemel a henger.

      Az ilyen jellegű hiba legtöbb esetben gyújtókábel probléma szokott lenni, javaslom a kábelek szemrevételezését (repedt, szakadt, elöregedett), valamit az ellenállás kimérést (szakadt, határértéken belüli).

      Remélem tudtunk némi támpontot adni.

  14. Egy 1997.1,4 16V benzines Opel Astra F gk-m van. 150000 km van már benne. Segitségéteket kérem!
    Az egyik henger szinte nem megy(vezérműszij felöl számolva a negyedik henger) ha leveszem a gyertya kupakot alig változik a fordulat szám. A szerelöm a gyertyát kivette ami korom fekete trutymos volt, kicserélése után sem változott semmi ,igy a kipufogószelep beégést jelölte hibaként,de csak ha szétszedte az egész motort tud mondani valamit.
    LEHET EZ A HIBA???
    Köszönöm segitségeteket.
    Üdv: Zoltán

    1. Tisztelt B. Zoli!

      Ha a kipufogó szelep beég, akkor a kompresszió is lecsökken abban a hengerben. Kompressziót kell mérni. Az EGR szelep hibája is okozhat egyenlőtlen járást (ha nyitva van akkor túl sok kipufogógáz jut a hengerbe és gátolja az égést). Lehet gyertyakábel probléma is (szakadás, áthúzás, kontakt hiba) Lehet gyújtótrafó probléma is (szekunder kör zárlatos).

      Én egy alapos vizsgálat után és kompresszió hiányában szedném szét a motor!

      Köszönjük, hogy érdeklődött!

    1. Tisztelt N. Andrea!

      Először is tisztázni kell, hogy hova kell. A katalizátor elé vagy után.

      Meg kell nézni, hogy fűtött vagy sima, de ezekben a típusokban már fűtött szonda van. Tehát 4 vezetékes. Létezik után gyártott és univerzális is. A gyári nyilván drágább az után gyártott lényegesen olcsóbb.

      Motorszám alapján tudnak Önnek pontos tájékoztatást adni az autószervizek.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to top